Rubik Ernő 1910. november 27-én született Pöstyénben.
Édesapja uradalmi írnok volt, aki 1915-ben, az első világháború első időszakában, katonai szolgálat közben eltűnt az orosz fronton, hátrahagyva feleségét három kicsi gyermekkel. A család 1918-ban Pöstyénből Magyarországra költözött. Több hónapot töltöttek vagonlakásban. Édesanyja varrásmunkával kereste a kenyerüket Tótkomlóson, Szentesen és Orosházán. A család csak nagy nehézségek árán tudta taníttatni. Tótkomlóson végezte el az elemi iskola négy osztályát. Tanítója figyelt fel a fiú tehetségére.
1921-ben, mint jó tanuló hadiárva, pályázat útján a váci Szilágyi Dezső Hadiárva Intézetbe került. 1929-ben a váci kegyesrendi katolikus gimnáziumban kiemelkedő eredménnyel érettségi vizsgát tett, és a Népjóléti Minisztérium támogatásával beiratkozott a Műegyetem Gépészmérnöki Karára. A Műegyetemen kapcsolódott be az 1921-ben alapított Műegyetemi Sportrepülő Egyesület /MSrE/ munkájába, ahol addigra már több repülőgépet építettek.
1929-től 1935-ig az MSrE repülőgép-tervezője. Rubik a Bánhidi Antal által tervezte Gerle sportrepülőgép tervezésében és építésében már fontos szerepet játszott, részt vett a tervrajzok elkészítésében. Az MSrE-ben, jutalmul az egyesületben végzett munkájáért, 1930-tól motorospilóta-kiképzésre javasolták. A nyarakat egy Érd közeli repülőtéren töltötte. Megszervezte a műegyetemi vitorlázó csoportot, egyúttal Esztergomban ellenőrizte az ottani sportrepülő műhelyt. 1931 nyarán Lampich Árpád egyik gépének építésébe kapcsolódott be Budapesten, a Mester utcában. A motorospilóta-vizsgát 1934-ben tette le, majd 1935 decemberében egy Hols der Teufel géppel vitorlázó C-vizsgát tett. 1935-től 1937-ig a Műegyetemen tanársegéd és mint műszaki ellenőr segítette az egész országban a vitorlázórepülés terjedését. Ő alapozta meg a kétkormányos vitorlázó repülőgép-oktatást Magyarországon.
1949-től 1951-ig az Országos Magyar Repülő Egyesület /OMRE/ központi tervezőirodájának a vezetője, emellett a Budapesti Műszaki Egyetem meghívott előadója volt.
1961-1967 között a Közlekedési és Postaügyi Minisztérium osztályvezető-helyettese, majd 1971-ig a Malév műszaki tanácsadója volt.
A Magyar Mérnökakadémia alapító tagja.
Felismerte, hogy a sorozatgyártásra alkalmas repülőgéptípusok létrehozása előfeltétele az ipari méretű repülőgépgyártás megindításának.
1936-ban Mitter Lajossal megalapította az Aero-Ever kft vitorlázórepülőgép-gyártó üzemet Esztergomban, amelynek vezetője, majd üzemigazgatója volt.
28 különböző típusú vitorlázó repülőgépet és 5 motoros repülőgépet tervezett 1935 és 1987 között, világviszonylatban is jelentős szabadalmait alkalmazva.
1944-től a második világháborúban alkalmazott repülőgép alkatrészeket gyártottak.
1949-ben államosították, az államosítás után különböző repülőgépgyárakban műszaki osztályvezetőként, főkonstruktőrként dolgozott.
1957-ig csak faépítésű gépeket tervezett, a fémépítésű gépek területén teljesen új gyártási módszereket szabadalmaztatott.
Hírek
Rubik Ernő c. oldal tartalom beillesztése, Rubik E. vitorlázó repülőgépei c. oldal létrehozása és tartalom beillesztés
Oldal létrehozása, Rubik Ernő c. oldal elkészítése